állások blogja

Marketing

2017. július 10. - Júlia Szlávik

Marketing

Irodai munka és egészséges életvitel – lehetséges ez?

Jooble

Hogyan éljünk egészségesen, amikor egész nap az irodában vagyunk? Könnyen, és ez teljesen reális.

A Jooble állásgyűjtő portál felmérése szerint kevesebb, mint 10%-a az irodai dolgozóknak folytat egészséges életmódot.

8 jó tanács, hogyan őrizzük meg fittségünket és egészségünket az irodában:

1. Teljes értékű táplálkozás.

Nincs ideje reggelizni? Mindig készítsen és vigyen magával harapnivalót. Gyümölcs, joghurt, teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér sajttal sokkal jobb alternatíva, mint a hamburger és üdítő. Ezenkívül sokkal olcsóbb.

2. Egészséges nassolás.

Ha tudja, hogy nem bírja ki ebédig, válasszon valami egészségeset keksz és édesség helyett, szárított gyümölcs, magvak tökéletesek erre a célra.

3. Az ebédszünet erejéig okvetlen hagyja el az irodát.

Sétáljon el a legközelebbi kávézóig, étteremig – amire pénzéből futja. Válasszon valami meleget vagy forrót ebédre, levest vagy krémlevest, ezenkívül friss salátát.

4. Figyeljen oda munkahelye tisztaságára.

Nem csak otthon kell takarítani és port törölni. A számítógép képernyőjét, az asztalt, a telefonkagylót naponta tisztítani kell.

5. Igyon kevesebb kávét.

A kávét és teát napközben helyettesítse gyümölcslével, kompóttal és ásványvízzel. A tonizáló italok csak időleges   frissülést hoznak, utánuk még fáradtabbnak érezzük magunkat.

6. Tartson szüneteket.

Legalább óránként egyszer álljon fel és sétáljon, pihenjen 5 percet. Ha van lehetőség sétáljon a friss levegőn. Testünknek és agyunknak is szükségük van pihenésre, ha egész nap ülünk estére a fáradtság és levertség garantálva van.

7. Felejtse el a liftet.

A lépcsőzés hatékony testmozgás. Ahhoz, hogy izmainkat és ereinket tónusban tartsuk jobb elfoglaltságot nem is találhatnánk.

8. Sétáljon munka után.

Fontos összetevője az egészséges életmódnak. Nem feltétlen sokáig, elég egy 15-20 perces séta, ellazít, kikapcsol és segít a munkáról az otthonra, családra hangolódni.